Czym jest e-commerce?
Słowo może brzmieć niezrozumiale, jednak mamy z nim dzisiaj do czynienia nierzadko. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie praktykowany handel elektroniczny. Najbardziej popularną jego formą są zapewne sklepy internetowe. To te sposoby, które sprzyjają podpisywaniu umów kupna-sprzedaży na odległość. W sprzedaży elektronicznej wykorzystuje się współczesne urządzenia, którym jest telefon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce utożsamia się z działalnością sklepów internetowych. Ale nie jest to słuszne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W licznych przypadkach umowy handlowe zawierane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że kupienie towaru i płatność za niego jest regulowana drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, realizuje się w sposób standardowy lub odbiera się go samodzielnie. Transakcje elektroniczne miewają charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania realizuje się tylko i wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za zakup i w ten sam sposób się towar otrzymuje. Branża e-commerce bardzo intensywnie się rozwija, na co wpływają głównie korzyści, jakie uzyskuje się z handlu elektronicznego. To przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Ograniczone koszty dla sprzedających. Większe możliwości wyboru, kiedy chodzi o potrzebne produkty. Handel elektroniczny posiada też słabsze strony. Nierzadko tutaj wymienia się brak szans na dokładne obejrzenie towaru. Do niekorzystnych stron handlu elektronicznego wlicza się też niebezpośredni kontakt ze sprzedawcami i często spóźnienia w dostawach. Nawet mimo słabych stron branża e-commerce rozwija się bardzo dobrze.
http://pozycjonowaniebezryzyka.pl